УВАГА! Даний сайт не підтримується, контент не оновлюється. Для коректного завантаження матеріалів та користування ресурсами сайту перейдіть за посиланням:    

САЙТ ВЧИТЕЛЯ ГЕОГРАФІЇ

Соціальна сфера. 9 клас

  Скачати матеріали до уроку.

Тема. Соціальна сфера.

Мета: дати характеристику галузей соціальної інфраструктури; обґрунтувати їх значення для розвитку господарства, підвищення рівня життя людей; розвивати вміння самостійної навчально-пошукової роботи з допомогою інформаційних технологій, вміння аналізувати результати і обґрунтовувати свою думку, логічно мислити; виховувати розуміння важливості спільної роботи.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: роздатковий дидактичний матеріал, комп’ютери, мультимедійний проектор, контурні карти.

 

ХІД УРОКУ      

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Завдання 1.

Перерахуйте галузі промисловості.

Завдання 2.

До яких галузей належать дана продукція?

·        Електроплита;

·        Сталева труба;

·        Стілець;

·        Цукор;

·        1000 кВт енергії;

·        Торфобрикет;

·        Путівка в санаторій;

·        Фарба;

·        Шифер;

·        Піджак;

·        Білет в театр;

·        Вода у вашому крані.

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

         Учитель зачитує оповіді про дві країни.

1.     Все населення країни зайняте. Заробітна плата отримується робітниками регулярно. Вистачає на їжу, одяг, комунальні послуги. Країна лідер по виробництву сталі, важкої техніки. Воєнно-промисловий комплекс працює на повну потужність. Переважна частина населення зайнята у машинобудуванні, металургії, видобувній галузі. Раз у рік працівникам гірничо-добувної галузі є можливість відпочити в санаторії.

2.     Рівень безробіття в країні 3,5 – 4 %. Вона імпортує нафту, газ, руди металів, продукцію машинобудування і хімічної промисловості. Основна частка населення зайнято в банківській сфері, туризмі, торгівлі. У промисловості зайнято 28 % працюючих. Банки видають надійні кредити для населення. Відпочинок в горах, біля моря, за кордоном – звична справа її громадян.

 

-         В якій країні вам би хотілось жити?

-         Чи можуть бути показниками добробуту населення рівень зайнятості, регулярність в отриманні заробітної плати?

-         Чому, на вашу думку, громадяни другої держави мали змогу відпочивати? Про що це говорить?

-         Що є показником добробуту? (без відповіді)

ІV. Виклад матеріалу.

Соціальна (невиробнича) сфера – сукупність галузей народного господарства, які займаються обслуговуванням населення, надаванням їм послуг, які полегшують його життя, працю, пересування. Вона складає 37 % національного доходу України.

Учитель демонструє галузеву структуру соціальної сфери.

Завдання 1

За допомогою комп’ютера побудувати схему найбільш оптимального розміщення об’єктів соціальної сфери в місті. Результат продемонструвати і пояснити (І варіант).  Додаток 1

Завдання 2

За допомогою комп’ютера побудувати картосхему забезпеченості закладами культури за мистецтва за регіонами України.  Додаток 2

Завдання 3.

В Україні виділяють 4 рекреаційних зони: Чорноморсько-Азовську,  Центрально українську, Західноукраїнську, Поліську. Використовуючи знання про  природно-ресурсний потенціал України, ресурси карт атласу, поясніть причини виділення цих зон (І варіант перші дві зони, ІІ варіант – другі дві).

Завдання 4.

І варіант.

Які ви вбачаєте проблеми у розвитку медичної сфери? Запропонуйте шляхи вирішення.

ІІ варіант.

Які ви вбачаєте проблеми у розвитку телебачення? Запропонуйте шляхи вирішення.

V. Підсумок уроку.

Соціальна сфера – індикатор якості життя. Саме вона  відповідає за наш добробут, хоча в свою чергу базується на інших галузях промисловості. Більшість підгалузей соціальної сфери розвинені у всіх регіонах, проте спостерігається деякий перекос між містом і селом на користь міста. Окремі підгалузі більш розвинені у промислових районах (медицина, освіта). Рекреаційна і туристична – залежать від природний умов і пам’яток минулого.

VI. Закріплення знань.

Закінчи речення (Мікрофон)

·        Соціальна сфера – це галузь народного господарства, яка займається…

·        Частка соціальної сфери у структурі національного доходу складає…

·        Від природних умов залежить розміщення підгалузі…

·        Перекос у структурі соціальної сфери – це…

·        Головним чинником у розміщенні об’єктів соціальної сфери є …

·        Найбільша забезпеченість закладами культури та мистецтва в таких областях…

·        Найменша забезпеченість закладами культури та мистецтва в таких областях…

·        Послуги, які потрібні не багатьом – це…

Встановіть відповідність між підгалуззю соціальної сфери і послугою, яку вона надає.

 

1.     Освіта

2.     Культура

3.     Охорона здоров’я

4.     Фізична культура і спорт

5.     Управління

6.     Фінансова сфера

7.     Рекреація і туризм

8.     Комунікація

9.     Побутове обслуговування

10.   Комунальні послуги

11.   Житлове будівництво

12.   Торгівля

 

а.     Підмітання вулиці

б.     Надання кредиту

в.     Концерт

г.      Продаж меблів

д.     Проходження медогляду

е.      Санаторно-курортне лікування

ж.   Велокрос

з.      Спорудження моста

и.     Послуга стільникового зв’язку

к.     Надання рішення про виділення земельної ділянки під забудову

л.     Здавання одягу в хімчистку

м.    Учитель дає учням домашнє завдання

VII. Домашнє завдання.

1.     Опрацювати параграф 35.

2.     Завдання 1. Побудувати схему найбільш оптимального розміщення об’єктів соціальної сфери в місті. Результат продемонструвати і пояснити (ІІ варіант). Додаток 3

Завдання 2. Побудувати таблицю потреб у послугах. Результат пояснити
(І варіант). Додаток 4