УВАГА! Даний сайт не підтримується, контент не оновлюється. Для коректного завантаження матеріалів та користування ресурсами сайту перейдіть за посиланням:    

САЙТ ВЧИТЕЛЯ ГЕОГРАФІЇ

Повітряний, трубопровідний та інші види транспорту. (9 клас)

Скачати презентацію до уроку.

Скачати матеріали до уроку.

 

Тема. Повітряний, трубопровідний та інші види транспорту.

Мета: поглибити знання учнів про транспортну систему України, ознайомити з розвитком і географією повітряного і трубопровідного транспорту, розвивати навики спільної роботи, взаємодопомоги, роботи з контурною картою, виховувати розуміння дотримання правил етики спілкування, уміння працювати у групі.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

    Запитання для актуалізації опорних знань:

·        Транспорт це… (галузь виробництва, яка забезпечує зв’язки між населеними пунктами, районами, займається перевезенням вантажів і пасажирів)

·        Назвіть чотири основні види транспорту… (сухопутний, повітряний, водний, електронний)

·        На які види поділяють водний транспорт? … (річковий і морський)

·        На які види поділяють сухопутний транспорт?... (трубопровідний, залізничний, автомобільний, гужовий)

·        Які види транспорту відносяться до пасажирського міського?... (автобус, тролейбус, трамвай, таксі, метро)

·        Транспортна магістраль – це … (найважливіші і найбільші транспортні шляхи)

·        Транспортний вузол – це… (населений пункт, в якому сходяться кілька видів транспорту із обміном вантажем між ними)

·        Транзит – це … (перевезення вантажу з одного району в інший через територію третього)

·        Каботаж – це… (плавання морських суден між портами однієї держави)

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Прослуховування аудіо запису новин на тему ГТС.

ІV. Проведення уроку.

Виклад матеріалу.

1.     Вигідність транспортно-географічного положення України. Перехрестя шляхів. Транзит.

2.     Повітряний транспорт.

a.     Склад: аеропорти, аеродроми, засоби перевезення (літаки), авіашляхи.

b.     Стан: помірний розвиток після занепаду в 90-х рр. (Чому?) (Збільшується достаток); 36 авіакомпаній, 17 міжнародних, 105 аеродромів, 99 маршрутів, 41 країна.

3.     Трубопровідний транспорт.

a.     Склад: трубопроводи, компресорні станції, газо- і нафтосховища.

b.     ГТС.

     i.      Стан: 37 тис. км газопроводів, 14 підземних сховищ.

     ii.      Напрямки:  з Росії в Молдову, Угорщина, Боснія і Герцеговина, Румунія. Болгарія, Туреччина, Греція, Словаччина, Чехія, Австрія, Німеччина, Італія, Франція.

     iii.      Потребує модернізації.

     iv.      Проблеми: ціна російського газу для України становить  432 дол./тис. куб., за транзит 3,1 дол за 1 тис. куб. м/100 км.

 

Задача 1.  Скільки грошей Росія заплатить для України за транзит 142 млрд. куб. газу до країн Європи, якщо довжина газопроводів, по яких іде газ становить 1160 км?

 

c.      Нафтопроводи.

       i.      Стан: 4,5 тис. км.

       ii.      Напрямки: Росія, «Дружба», Одеса-Броди.

Робота учнів.

Кожному ряду учнів (3 ряди) дається завдання.

                       I.            Заповнити таблицю-характеристику повітряного транспорту.

                       II.            Заповнити таблицю-характеристику трубопровідного транспорту.

a.     Перша парта працює з підручником, остання – з роздатковим дидактичним матеріалом, середня користується знаннями з першої і останньої прати і є переносником інформації. Потрібно, щоб вона була однакова в усіх учнів. Відповідатиме учень з першої парти, доповнюватиме з другої, а потім з третьої (для перевірки міри спільності роботи).

                         III.            Перша парта наносить на контурну карту аеропорти, друга – нафто- і газопроводи.

Відповіді учнів.

Учні озвучують таблиці, картосхеми проектуються на екран.

 

Виклад матеріалу.

Міжнародні транспортні коридори (МТК): Пан-європейський транспортний коридор №3, Пан-європейський транспортний коридор №5., Пан-європейський транспортний коридор №7 (Дунайський (водний)), Пан-європейський транспортний коридор №9.

V. Підсумок уроку.

 Україна знаходиться у вигідному транспортно-географічному положенні. Через її територію проходять важливі трубопроводи, авіалінії, міжнародні транспортні коридори. Українська ГТС за величиною транзиту – найбільша у світі.

Запитання для закріпленні знань.

Спочатку пропонується учням самим задавати питання іншим учням по вивченому матеріалу.

1.     Назвіть авіакомпанії України.

2.     Назвіть 5 аеропортів України.

3.     Скільки на України міжнародних аеропортів?

4.     Яке значення для України ГТС?

 

Кросворд.

1.Місто «залізничні ворота» України до країн Центральної' Європи. (Чоп)

2.  Річка, що з'єднує Україну iз сімома европейськими країнами (Дунай)

3.Найбільший аеропорт України (Бориспіль)

4.Місто, де починається південно-східна гілка нафтопроводу «Дружба» (Одеса)

5.Найдовший у світ нафтопровід, що проходить через територію нашої держави (Дружба)

6.Місто, де вперше в Російській імперії почав ходити електричний трамвай (Київ)

7.До якого болгарського міста йде поромна переправа з Іллічівська (Варна)

8.Другий за пасажиропотоком аеропорт України (Сімферополь)

9.Micто, у якому працює таксі-катер (Севастополь)

10.Перевезення морським транспортом між портами однієї країни (Каботаж)

11.Найпотужніша авіакомпанія України (Аеросвіт)

12.Найдовший у світ газопровід, що прямує через територію України (Прогрес)

 

VI. Домашнє завдання.

1.     Опрацювати параграф 34.

2.     Написати коротке повідомлення про

a.     ГТС України.

b.     Проблеми «Аеросвіту»

c.      Електронний транспорт.